Kromě standarní verze WG je k dispozici i tzv. GWG verze, která je zacílena na válčení. Liší se jen v drobnostech, které zatraktivňují hru s cílem na co největší zisk zkušeností.
Původně GWG Frakční alianční spolupráce, po které následovala éra současného bojového GWG.
- Jeden hráč = jedna země
- Při založení země si hráč zvolí jeden z bonusů:
- +5% útok
- +5% obrana
- +10% obrana, -5% obrana
- Zisk zkušeností navýšen o 50 %.
- Věk je ukončen v nejbližších 20:00 po dosažení 30M zkušeností první aliance. Zároveň platí, že věk trvá maximálně 48 dní, resp. 6000 odehraných kol.
Původní koncept konce věku počítal s ukončením v moment, kdy první aliance dosáhla 30M exp. Bohužel toto nastavení je nefunkční a z toho důvodu se přešlo na ruční ukončení věku v nejbližších 20:00 po dosažení tohoto limitu (nutné kontaktovat admina, aby zařídil ruční ukončení). Jelikož docházelo k umělému prodlužování věku (rozpouštění aliancí apod.), zavedl se limit, že věk může trvat maximálně 48 dní, resp. 6000 odehraných kol.
- Stavění = 30 + Počet_Stavebních_Firem/6 × bunusy + Stavitel + Anarchie v ali
- o 25 % levnější stavění budov (násobí se se Stavitelem)
- Anarchie staví +10 budov za kolo.
- Anarchie
- +20 % více prozkoumaného území → +30 %
- +20 % jídla z vesnic → +10 %
- 0 % síla obrany → –15 %
- Feudalismus
- +15 % produkce, klesá na –5 % → +20 % produkce, klesá na –20 %
- Fundamentalismus
- cena vojáků na domácím trhu je 111 $
- ali bonus 3 % → 1 %
- Diktatura
- –20 % produkce technologií → –10 %
- Komunismus
- +10 % produkce kasáren → +20 %
- cena vojáků na domácím trhu je 105 $
- ali bonus 3 % → 2 %
- Technokracie
- +20 % produkce technologií → +15 %
- –20 % síla vojáků v obraně i útoku → –10 %
- Republika
- +20 % produkce peněz → +30 %
- +20 % produkce továren → +10 %
- Robokracie
- +35 % produkce továren → +10 %
- +20 % produkce továren → +10 %
- poloviční pokles připravenosti armády při útoku → pokles připravenosti jako u jiných vlád
- lze udělat již první den věku, bez požadavku na Androidy, není možné z Anarchie
- Utopie
- NELZE
V následující tabulce vidíte podrobný popis bonusů k určitým vládám.
Demokracie Republika Anarchie Feudalismus Produkce Rozsáhlé země nemají takový problém se spokojeností
+10% produkce továren
+30% produkce peněz+30% více prozkoumá
Staví +10 budov za kolo
+10% jídla z vesnic
Mnohem nižší spotřeba energie budovami
Revoluce z anarchie nic nezničí (ztratíte pouze společenské pokroky)
Rychleji se přibližuje Utopii
-25% produkce továren
Velká nespokojenost pokud je země rozsáhlá.+20% produkce vesnic
Pokud je produkčních budov jednoho druhu (továren, kasáren, farem, laboratoří nebo elektráren) do 20% rozlohy, mají +20% produkce. Tento bonus postupně klesá až na 0% při plném zastavění území jedním druhem budov.Technologie +10% zvýhodnění maximálního efektu hospodářských technologií
+10% zvýhodnění maximálního efektu vojenských technologií1 bod hospodářských technologií má efekt jako 1,5 bodu
Maximum efektu hospodářských technologií je o 10% nižšíVálčení -20% obrana proti agentům
Nemůže vyrábět biocidní rakety-5% síla útoku
-20% obrana proti agentům
Nemůže vyrábět biocidní rakety
Může mít pokrok FašismusPři obraně proti normalním útokům se každých 100 obyvatel brání jako 1 voják
Pokud má země více než 1,2M prestiže, má v obraně vůči agresorovi bonus do obrany +15 %.
Bez pokroku Ochranné a obchodní organizace nemůže útočit. I s ním má -20% útok.
-15% síla obranyOstatní země mají při úspěšné agresi -20% zisky země a zboží Efekt zábavních
středisek Vysoký Střední Střední StředníNechuť k válčení Obrovská Střední Velká Střední
Komunismus Diktatura Fundamentalismus Produkce +15% produkce továren
+20% produkce kasáren
+20% produkce energie
Rychlejší přibližování k utopii
Cena vojáků na domácím trhu je 105 $
-25% produkce peněz
výroba mechů stojí 25 dílů jednotek+10% produkce kasáren
- 10 % produkce technologií
Nemůže dotovat produkci technologií a peněz+20% produkce kasáren
Paušálně +0,8MWh energie na Elektrárnu (na tento bonus nemají vliv technologie)
Cena vojáků na domácím trhu je 111 $
-25% produkce technologiíTechnologie Efekt technologií Zemědělství není dvojnásobný +50% zvýhodnění maximálního efektu vojenských základen (kromě výzkumu vesmíru)
Vesmír prozkoumává o něco rychleji než ostatní zřízení
-25% zvýhodnění maximálního efektu technologiíVálčení -40% cena agentů
Může mít 3 špionážní spojence
O polovinu větší produkce raket+10% síla armády v útoku i v obraně
Může mít 3 útočné spojence
+20% síla agentů v obraně
může mít pokrok Fašismus
-1 nebezpečnost sabotážních teroristických útoků
-25% žoldy všech jednotek a agentů
může mít pokrok Svatá Válka
Efekt zábavních středisek Nízký Nízký VysokýNechuť k válčení Malá Malá Téměř žádná
Technokracie Utopie (nelze na GWG) Robokracie (lze až po revoluci z Anarchie) Produkce +15% produkce technologií
Nižší cena pokroků - do náročnosti se nezapočítává prestiž a technologické pokroky.
+10% produkce továren
+20% výroba energie a technologií
Armáda a obyvatelé nejí jídlo (místo něj spotřebovávají energii)
-30% výroba jídla
-30% obyvatel
Mnohem vyšší spotřeba energie budovami
Bolestnější revoluce (nelze udělat Robokracii přímo z Anarchie)
Nemůže dělat společenské pokroky (výjimku tvoří pokrok Bezpečnostní senzory)Technologie +15% zvýhodnění maximálního efektu hospodářských technologií
+10% zvýhodnění maximálního efektu hospodářských technologií.
+20% zvýhodnění maximálního efektu vojenských technologiíVálčení -10% síla útoku
-10% síla vojáků v obraně i útokuNeúčinkuje na ně biocidní raketa, demoralizace, prodej drog či epidemie
+50% síla rozvědky v obraně
+20% síla v útoku i obraně na noční tažení, bombardování a taktický nálet
Při revoluci na Robokracii všichni generálové zemřou, může sbírat nové generály. Tito generálové sbírají zkušenosti jen poloviční rychlostí
Navíc robokracie nemůže mít generály Ochránce národa, Nacionalista, Osvoboditel a samozřejmě Populista a Farmář.
-50% obrana proti Partyzánským útokůmEfekt zábavních středisek Střední Nulový - Stále 100% spokojenostNechuť k válčení Velká Nulová
- GWG úprava násobí základní žold koeficientem 0.75.
Jednotka Prestiž
za jednotkuJednotku vyrábí Cena na
dom. trhuŽold Voják (1/1) 1 3,3 kasáren 135$ (111$/105$) 0,045$ Tank (6/4) 5 24 továren 800$ 0,315$ Stíhačka (6/0) 3,5 18 továren 550$ 0,24$ Bunkr (0/6) 3,5 18 továren 600$ 0,2625$ Mech* (2/3) 2,7 21 (25/19) továren 500$ 0,15$ Agent 15 domácí trh 5000$ (3000$) 3,75$ - Úrovně generála a potřebné zkušenosti:
Úroveň Zkušenosti
generálaÚroveň Zkušenosti
generála1 0 9 800 000 2 5 000 10 1 600 000 3 10 000 11 2 500 000 4 20 000 12 3 500 000 5 50 000 13 4 600 000 6 100 000 14 5 800 000 7 200 000 15 7 100 000 8 400 000 16 8 500 000 - Ekonom dává -4% výdaje za žoldy.
- Osvoboditel má +4% síla útoku proti prestižnějším zemím.
- V případě schopnosti typu E je efekt lineárně závislý na úrovni generála do 6. úrovně. Od 7. úrovně nastává kvadratický efekt. Příklady některých efektů:
Úroveň 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Zbrojař (%) 2 4 6 8 10 12 16 22 30 40 52 66 82 100 120 142 Ekonom (%) 4 8 12 16 20 24 32 44 60 80 104 132 164 200 240 284 Špión (%) 5 10 15 20 25 30 40 55 75 100 130 165 205 250 300 355 - Mám Dobyvatele. Jakou maximální úroveň Vlastence projdu?
Dobyvatel 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12+ Vlastenec 1 2 3 4 5 6 7 9 11 13 15 VŠE - Mám Vlastence. Jakou maximální úroveň Dobyvatele vyblokuju?
Vlastenec 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Dobyvatel 0 1 2 3 4 5 6 7 7 8 8 9 9 10 10 11
- V základu poloviční cena pokroků.
- T pokroky – minimum při 320 vynalezení.
- K pokroky – minimum při 1200 vynalezení.
- Cenzura – možnost skrytí vlády.
- Tajemství mozku – +20% zisk zkušeností.
- Vojenská akademie – podmínka k získání čtvrtého generála (H9+útok).
- Domácí trh:
Zboží Základní cena ($) Jídlo 15Energie 15Voják 135 (111/105)Tank 800Bunkr 600Stíhačka 550Mech 500Agent 5000 (3000)- Domácí trh se zaplní za 30h (agenti za 25h)
- Světový trh – zboží dorazí za 1-2 minuty po odeslání.
- Bezalík – Při rozloze nad 4 999 km2 máte -15 % sílu armády a +100% žoldy.
- Bezalík – Při prestiži nad 600 000 máte srážku -15 % z prodaného i koupeného zboží na světovém trhu.
- Maximum členů v alianci je 7 členů.
- Cenzura – možnost skrytí vlády.
- V první hodině full war +10 % zkušeností.
- Fake war = padlo méně než 7*[aktuální počet členů vyhlašující aliance] úspěšných útoků ze strany vyhlašující aliance. Normální útoky NENÍ nutné plnit.
- Ali bonus se nepůlí, čili v sedmičlenné alianci máte koeficient roven sedmi.
- Ali bonus za Fundu je snížen na 1 %.
- Ali bonus za Koma je snížen na 2 %.
- Bez aliančních pokroků.
- Do historického žebříčku se počítají získané zkušenosti země v tisících.
- Kartička pro zkušenou armádu od 250k expů.
- Pokud dosáhnete hodnosti Armádní generál (12) (1 500 000 hodnostních zkušeností), další získané zkušenosti z obrany se již do hodnostních zkušeností nezapočítají.
- Tabulka hodností:
Hodnost Minimum bodů
na hodnost 1. Farmář 0 2. Rekrut 10 000 3. Velitel bunkrů 20 000 4. Průzkumník 40 000 5. Velitel tanků 80 000 6. Velitel mechů 150 000 7. Poručík letectva 250 000 8. Kapitán gardy 400 000 9. Major 600 000 10. Plukovník 850 000 11. Generál 1 100 000 12. Armádní generál 1 500 000 13. Kápo 2 200 000 14. Nepřítel populace 3 000 000 15. Ničitel populace 3 400 000 16. Nepřítel národů 3 900 000 17. Ničitel národů 4 500 000 18. Nepřítel světa 5 200 000 19. Ničitel světa 6 000 000 20. Nepřítel WG 7 000 000- Veteránské bonusy:
- Velitel mechu (6) - 150k zkušeností za věk: +10% obrana proti nočnímu tažení
- Kapitán gardy (8) - 400k zkušeností za věk: za každých našich 400 padlých vojáků v útoku (normálním i taktickém, při pomoci spojenci nikoli) přibude jeden agent
- Velitel mechu (9) - 600k zkušeností za věk: může přijít 4. generál (pouze z útoku + je nutná Voj. akademie)
- Plukovník (10) - 850k zkušeností za věk: +100 zkušeností armády každé kolo
- Generál (11) - 1 100k zkušeností za věk: -15% spotřeba jídla a energie
- Armádní generál (12) 1 500k zkušeností za věk: -25% žoldy
- Kápo (13) - 2 200k zkušeností za věk: +25% dobyté území a zboží, + 50% na rychlost vyvíjení raket
- Nepřítel populace (14) - 3 000k zkušeností za věk: +10% síla armády, + 100% na rychlost vyvíjení raket
- Ničitel populace (15) - 3 400k zkušeností za věk: +5% zkušeností z útoku/obrany, možnost pátého generála (platí jako u H9)
- Nepřítel národů (16) - 3 900k zkušeností za věk: o 20% menší ztráty území a surovin v obraně (jako feudál/hranice)
- Ničitel národů (17) - 4 500k zkušeností za věk: -25% cena stavby budov, bonus za desátou se ruší a mění se na +250 zkušeností armády každé kolo
- Nepřítel světa (18) - 5 200k zkušeností za věk: bonus za 11. h. se ruší a mění na -30% spotřeba jídla a energie, země má bezplatné pokroky protiletecká obrana a hraniční pevnosti (tzv. pokud je má, tak za ně neplatí)
- Ničitel světa (19) - 6 000k zkušeností za věk: ruší se bonus za 12. h. a mění se na -50% za žoldy, +20% síla rozvědky
- Nepřítel WG (20) - 7 000k zkušeností za věk: zkušeností dvojnásobná rychlost expení generalů
- Od 15M zkušeností aliance se alianci nezapočítávají zkušenosti z obrany.