Pod pojmem zboží se ve hře Webgame rozumí čtyři hlavní zdroje: peníze, jídlo, energie a technologie. První tři suroviny jsou potřeba pro chod Vaší země a bez nich nemůže fungovat Vaše ekonomika. Zároveň se toto zboží ničí při revoluci (kromě revoluce z Anarchie).
Výjimkou je vláda Robokracie, která nepotřebuje jídlo. Místo jídla spotřebovává energii.
Lidé žijí na každém km2 Vaší země, bez ohledu na to, zda je uzemí zastavěno budovami nebo není. Na 1km2 tedy žije 350 lidí. Výjimkou jsou města, kde žije 3krát více lidí (3x350 lidí) a vesnice (zde je 1,55krát více obyvatel).
Počet obyvatel také ovlivňují příznivě technologie Hustoty zalidnění (zvýší počet obyvatel např. na 140%). Na počet lidí mají vliv i vlády (Robokracie).
Lidé se rodí postupně a proto maximálního zalidnění dosáhnete až časem. To, jak rychle lidé přibývají závisí na porodnosti (čím vyšší spokojenost, tím vyšší porodnost a rychlejší přiblížení k maximálnímu počtu obyvatel).
Důležitá fakta o lidech:
- Vydělávají Vám peníze (1 obyvatel vydělá 0,0125$).
- Spotřebovávají jídlo (1000 obyvatel spotřebuje 0,25t za kolo).
V robokracii obyvatelé místo jídla spotrebovávají energii ((1000 obyvatel spotřebuje 0,25MWh za kolo)
V Anarchii se rovněž každých 100 obyvatel brání jako 1 voják při normálních útocích.
Jak bylo řečeno, peníze produkují lidé. Velikost příjmu v $ za kolo se vypočítá jako počet lidí násobený příjmem na obyvatele.
Na 1 km2 žije 350 lidí, kde každý vydělá 0,0125$. Příjem na 1km2 tedy bez bonusů bude 4,4$= 350*0,0125$.
Velikost příjmů obyvatel také ovlivňují příznivě technologie Obchod (těmi lze zvýšit příjem např. na 160%), Obchodní zóny. Dále má na příjem vliv spokojenost obyvatel, vláda (Republika +20% a Komunismus -25% příjmy) a také pokroky (Nejvyšší budova světa, Cenzura). Dotací příjmů lze ještě výnos zvednout o 15%. Pokud jste bezalianční země s rozlohou nad 4999km, máte dvojnásobné žoldy, což se projeví velkým poklesem příjmů.
Dalším zdrojem peněz může být prodej zboží na domácím trhu (to se většinou tolik nevyplácí) nebo na světovém trhu.
Peníze jsou potřeba zejména na stavění budov, žoldy armádě, nákup na domácím a světovém trhu a na vynalézání pokroků. V případě některých pokroků jsou peníze potřeba i na jejich provoz (např. hraniční pevnosti).
Maximum peněz, které můžete vlastnit jsou 4 294 967 295$ (více už Vám peníze přibývat nebudou).
Jídlo produkují vesnice (1,2t za kolo) a farmy (2t za kolo). Jejich produktivitu ovlivňují technologie Zemědělství (zvýší produkci jídla např. na 150%). Produkce je také závislá na Vaší vládě (např. Robokracie -30% a Utopie +25% výroba jídla) a na generálovi (generál Farmář +2% produkce jídla za úroveň). Dotací lze ještě výnos jídla zvednout o 10%.
Jídlo se strhává za obyvatele (1000 obyvatel sní 0,25t za kolo) a za žoldy armádě.
Maximum jídla, které můžete vlastnit jsou 4 294 967 295t (více už Vám jídlo přibývat nebude).
Energie se vyrábí v Elektrárnách (2MWh). Jejich produktivitu ovlivňují technologie Energetika. Produkce je také závislá na Vaší vládě (např. Robokracie +20% produkce energie). Dotací lze ještě výrobu energie zvednout o 10%.
Spotřeba energie:
- Energeticky náročné budovy (0,2MWh za kolo): Města, Obchodní zóny, Laboratoře a Továrny
- Energeticky nenáročné budovy (0,1MWh za kolo): Vesnice, Farmy, Zábavní střediska, Vojenské základny, Kasárna a Stavební firmy.
- Každých 1000 technologií spotřebuje 5MWh energie.
- Každých 1000 mechů spotřebuje 5MWh za kolo.
- Robokracie má navíc mnohonásobně vyšší spotřebu energie budovami.
- V případě některých pokroků je energie potřeba i na jejich provoz (např. plazmové zbraně).
V Robokracii se spotřebovává energie místo jídla (lidé,jednotky). Anarchie má menší spotřebu energie budovami.
Maximum energie, které můžete vlastnit jsou 4 294 967 295MWh (více už Vám energie přibývat nebude).