16 F.A.Q.

16.1 Timeline věku

Fáze věku Událost
1. týden Pondělí 10:00 Povolen login PLATINUM hráčům.
11:00 Povolen login GOLD hráčům.
Začíná věk. 1
12:00 Povolen login všem hráčům.
Úterý 22:15 2 První propadlé kolo, pokud hráč žádné neodehrál.
Středa 06:00 Lze vyhlásit válku.
Alianci lze opustit až po 24 hodinách od vstupu do ní.
Pokud opustíte alianci, lze do ní vstoupit s libovolnou svojí zemí až po 72 hodinách.
23:15 První propadlé kolo, pokud hráč odehrál pouze protekci.
Sobota 11:00 Lze se prohlásit za rozvojovou zemi.
2. týden
3. týden
4. týden Pátek 11:00 3 Lze provést revoluci na Robokracii.
5. týden Neděle 20:00 Lze si zakoupit placený účet s platností do příštího věku.
6. týden Pondělí 20:00 Nelze si vzít simultánní půjčku od světové banky.
Úterý 20:00 Nelze si vzít půjčku od světové banky.
Nelze poslat hospodářskou pomoc mimo vlastní alianci.
Nelze dělat personální změny v alianci.
Čtvrtek 20:00 Nelze útočit (s výjimkou odvety), odpalovat rakety ani provádět sabotážní operace rozvědky mimo vyhlášenou válku.
Při neúspěšném útoku má obránce o 90 % nižší ztráty.
Pátek 20:00 Konec věku.

Poznámky:

1) Tento čas je oficiálním zahájením věku. Do hry se lze pomocí Platinum účtu přihlásit i dříve a dokonce lze i odehrávat kola. Avšak ostatní herní situace vyhodnocující se po začátku věku počítají s časem začátku 11:00 (například revoluce na Robokracii 25. den věku).
2) Pokud byste po tomto čase nahráli protekci pomocí placené výhody, hra se chová, jako byste právě odehráli 100 kol a propadnou vám tedy kola navíc.
3) Pokud se během věku posouval čas na zimní/letní, bude odpovídající posun aplikován i na čas revoluce na Robokracii (+-1 hodina).



16.2 Nastavení účtu

Profilová fotka se na mém profilu nezobrazuje.

Občas se stane, že nahraná fotografie je vidět přímo v nastavení profilu, avšak při pohledu na vaši zemi ji hráči nevidí. Je proto nutné zvolit jiné úložiště fotky, jiný formát či úplně jinou fotku, pokud si hra s fotkou neporadí sama.



16.3 Vláda

Jaké technologie přidávají nejvíce androidů v populaci?

Jedná se o neveřejnou informaci a hráči si musejí dopad jednotlivých technologií odsledovat sami. Více v podmínkách pro Robokracii.


Platí bonus Feudalismu +20 % na Vesnice také na příjem peněz z nich?

Neplatí. Bonus je pouze na produkci jídla. Více v bonusech vlád.



16.4 Detaily

Bude mi armáda platit, pokud budu mít maximální slevy na žoldech (Ekonom, Fundamentalismus, alianční bonus, 12. hodnost)?

Nikoli. Slevy za Ekonoma, Fundamentalismus a alianční bonus za Fundamentalismus se sice sečtou, avšak zbývající část se již násobí slevou za 12. hodnost. Podívejte se na příklad výpočtů žoldů.


V detailech země mám 1 propadlé kolo ihned po založení země.

Jedná se o dlouhotrvající chybu, k jejíž opravě však nikdy nedošlo z důvodu zanedbatelného vlivu na celý věk.


Po načtení protekce mám propadlá kola.

Pokud si načtete protekci pomocí placené výhody, hra vám okamžitě sebere 100 přístupných kol, pokud je máte k dispozici. Pokud jste tedy měli 140+50 kol, zůstane vám 40+50. Pokud byste chtěli načíst protekci až po čase, kdy formálně propadne první kolo, pokud jste žádné neodehráli (viz Timeline věku), způsobí toto načtení protekce nenávratnou ztrátu kol. Toto chování zabraňuje tomu, aby hráč neodehrál naráz 240 kol například tím, že načte protekci a ihned poté by měl k dispozici 140 kol ke hraní.



16.5 Budovy

Proč mi nemůže přijít Technolog, když mám 15 % Laboratoří?

Procentuální zastoupení budov je zaokrouhlováno. Proto je tedy možné, že vaše reálná šance není 15 %, ale například 14,8 %. Proto je potřeba v takovém případě si budovy přepočítat a pokud chcete skutečně generála získat, upravit počet budov. Zároveň je však potřeba mít více, než 15 %. Proto pokud máte 1500 Laboratoří a celkovou rozlohu 10 000 km2, na příchod generála Technologa to nestačí.

Takto se chovají všichni produkční generálové, tedy i Farmář či Zbrojař u odpovídajících budov.



16.6 Technologie a pokroky

Zrušil jsem pokrok a přišel jsem o peníze.

Rušení pokroků Hraniční pevnosti a Protiletecká obrana je zpoplatněno. Abyste pokrok tedy mohli zrušit, musíte mít na kontě dostatečné množství peněz. Cena za zrušení je pak odvozena ze vzorce v sekci Typy pokroků.



16.7 Trh

Prodalo se mi zboží ze Světového trhu, ale v archivu chybí výpis.

Zboží bylo koupeno Zemí #0 a nebo jej za hráče koupilo automatické dokupování. Prodeje těmito způsoby se hráčům do archivu nezapisují.



16.8 Válčení

Vyhlásil jsem válku a v jejím průběhu nám jedna země odešla. Ovlivní to počet potřebných útoků proti Fake war?

Ano ovlivní. Počet útoků, které jsou potřeba pro odvrácení Fake war, se počítá v době ukončení války. Pokud má tedy aliance 10 členů, při ukončení války je potřeba 50 úspěšných útoků a z nich alespoň 10 normálních útoků. Pokud by některé země z aliance odešly a zůstalo například 7 zemí, potřebný počet útoků je 35 celkových a z nich 7 normálních.

Pokud by napadená aliance měla o více než polovinu nižší prestiž v době ukončení války, než měla při jejím vyhlášení, Fake war se v tomto případě úmyslně neuděluje a útoky tak není třeba plnit.


Kolik útoků je potřeba, aby nebyla Fake war?

Fake war je udělena alianci, která vyhlásila válku, po jejímž skončení nebyl splněn povinný počet útoků. Počet potřebných útoků se vždy počítá při ukončení války, proto příchody či odchody členů aliance ovliňují potřebný počet útoků. Do podmínek splnění proti Fake war se počítají pouze úspěšné útoky.

V následující tabulce uvádíme přehled potřebných útoků pro různěpočetné aliance.

Počet členů Počet normálních útoků Počet útoků celkem
1 1 5
2 2 10
3 3 15
4 4 20
5 5 25
6 6 30
7 7 35
8 8 40
9 9 45
10 10 50


16.9 Generálové

Dlouho nemůžu získat nového generála, je to v pořádku?

Ano je, neboť příchod generálů vždy bude záviset také na náhodě. Proto se také čas od času každému stane, že na toho svého prvního, druhého, či třetího generála bude nějakou dobu muset počkat. Svou snahu můžete zkusit podpořit vlastními útoky. Zároveň je důležitá i kvalita útoků (tedy získané zkušenosti).



16.10 Aliance a bezalianční

Alianční nástěnka editovala přehled aliance zevnitř a tlačítko k její editaci je skryté.

Hráči mohou editovat alianční nástěnku i způsobem, který odstraní zobrazení tlačítka k její editaci. V takovém případě je nejlepší možností otevřít v prohlížeči vývojářské nástroje a s jejich pomocí editovat zdrojový kód stránky tak, aby se tlačítko opět zobrazilo. Následně budete moci nástěnku editovat.



16.11 Žebříčky, rekordy, statistiky

Jak je možné, že na začátku věku má spousta zemí shodně odehranou "protekci"?

Webgame nabízí placenou službu, díky které je možné nahrávat uložený stav země až do 100. odehraného kola. Takto uložené stavy je pak možné i sdílet s hráči, což má za následek několik dobře rozehraných zemí, které se mezi hráči dále šíří.


Vyrábím více dílů jednotek než 10. země z rekordů, ale nejsem v nich uveden.

Pro rekordy je určujícím faktorem počet dílů vyráběných pro tanky, stíhačky, bunkry. Nikoli mechy. Přenastavte si pro ilustraci výrobu 100 % na některou z uvedených jednotek a porovnejte výrobu dílů s rekordy.



16.12 Pravidla

Můžou hrát dva lidi z jednoho počítače? Třeba já a bratr?

Ano můžou, pokud se nebudou chovat nějak podezřele (pomáhat si útoky, vykrádat se rozvědkou, útočit na sebe apod.) nemusí se bát, že by je některý Antimulti smazal. Zároveň tyto země musí počítat se zvýšeným zájmem antimulti z důvodu možného porušení pravidla 1 a 7. V jedné alialnci spolu být mohou.



16.13 Kde najdu

Změny ve hře


Zrušení země


Uložení/Načtení/Restart protekce (pouze Gold, Platinum či WG Plus)


Půjčky od Světové banky (pouze Gold, Platinum či WG Plus)